کرمان سوله

ساخت سوله و اسکلتهای فلزی در استان کرمان

کرمان سوله

ساخت سوله و اسکلتهای فلزی در استان کرمان

سوله ساز


همزمان با رشد و توسعه صنعت ایران از اواسط دهه سی، سوله سازی و تجهیز واحدهای بزرگ صنعتی و تولیدی نیز در سراسر کشور در دستور کار قرار گرفت تا چهره کشور، بیش از پیش صنعتی گردد. بسیاری از کارخانجات بزرگ در حوزه‌های مختلف نیز در همین دوران تأسیس شدند.

اولین موضوعی که در مسیر احداث و تجهیز این گروه‌های صنعتی مطرح می‌شد، تدارک فضای لازم برای جانمایی ماشین‌آلات و استقرار تجهیزات تولید بود که با ساخت یک سوله خدماتی و صنایع سنگین، این نیاز به طور کامل مرتفع می‌شد. با توجه به رشد چشمگیر صنعت فولاد در کشور خصوصاً در سه دهه اخیر، این کار با سهولت بیشتری صورت می‌پذیرد؛ خصوصاً ساخت سوله در اصفهان، به خاطر نزدیکی به قطب تولید فولاد کشور، با سهولت بیشتر و در زمان کوتاه‌تری به انجام می‌رسد و هزینه ساخت سوله در این شهر کاهش خواهد یافت.

 

سوله‌ سازی استاندارد؛ یک ضرورت زیرساختی

سوله صنعتی قرار است که میزبان مشاغل سنگین صنعتی و تولیدکننده‌های محصولات مختلف، مورد استفاده قرار گیرد. همین موضوع کافی است تا به اهمیت بالای عملیات ساخت سوله استاندارد پی ببریم. ساخت سوله باید با استفاده از بهترین متریال و بهره‌گیری از بهترین فرآیند ساخت روز دنیا انجام شود تا سازه نهایی، از قابلیت اطمینان بالا و استحکام خوبی برخوردار باشد. بدیهی است استفاده از فولاد نامرغوب، فرآیند ساخت فاقد دقت لازم، جوشکاری نامناسب و پوشش نامطلوب سطوح قطعات، امتیاز شرکت مذکور را به شدت کم خواهد کرد.

 

سوله‌ سازی به روش سوله تیر ورقی

ساخت سوله به تیر ورقی، نوعی از سوله‌ سازی است که استحکام بالایی را تأمین می‌کند و در ضمن، وزن نهایی سازه را نیز بیش از حد بالا نمی‌برد. ساخت قطعات سوله در کارگاه ساخت سوله و با نظارت مهندسین ساخت صورت می‌پذیرد. قطعات مختلف سوله از جنس فولاد با کیفیت بالا تولید می‌شوند.

در سوله قطعات اصلی از جنس تیر ورق هستند که هر تیر ورق از دو بال و یک جان تشکیل می‌شود که به هم جوش داده می‌شوند. جان تیر ورق عمدتاً تخت است، اما گاه می‌توان از جان سینوسی نیز با هدف تأمین مقاومت بیشتر در وزن کمتر استفاده نمود. رفتر، دیگر جزء اصلی سوله تیر ورقی است و پرلین، میل‌مهار، استرات، بادبند و سینه‌بند، سایر اجزای مهم ساخت به روش تیر ورقی را تشکیل می‌دهند.

 شرح وظایف کارگاه 

  • برش‌کاری در ورق: بر طبق شاپ نقشه‌های طراحی شده توسط تیمی از طراحان مجرب، نقشه لازم برای برش قطعات از روی ورق‌های فولادی با ضخامت‌های مختلف، بدست می‌آید. برای بال تیر ورق، ورق فولادی با ضخامت‌های 6 میلیمتر، 8 میلیمتر و 10 میلیمتر عمدتاً مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ساخت جان تیر ورق نیز از ورق فولادی با ضخامت‌های 4 میلیمتر، 6 میلیمتر و 8 میلیمتر استفاده می‌شود. برش ورق‌ها با دستگاه برش CNC صورت می‌گیرد که تلرانس بسیار پایینی دارد.
  • سوراخ‌کاری در ورق: با توجه به نقشه‌های طراحی شده، مواردی هستند که نیاز به سوراخ کردن ورق وجود دارد. عمده این موارد، سوراخ‌ کاری محل قرار گرفتن پیچ‌ها و سوراخ‌های احتمالی بادبندها هستند.
  • مونتاژ اولیه قطعات: پس از آنکه قطعات مختلف از ورق بریده شد، قطعات در ترتیب درست کنار هم قرار گرفته و اتصال اولیه با جوش‌های نقطه‌ای (خال‌جوش) برقرار می‌شود.
  • جوشکاری پوششی: در همان کارگاه سوله سازی ، لازم است اتصال‌های جوشی محکم‌ کاری شوند. جوش‌های سرتاسری برای این منظور مورد استفاده قرار می‌گیرند. شابلون‌های جوشکاری مورد استفاده قرار می‌گیرند تا تمام جوش‌ها، یکسان و یک‌دست حاصل شوند.
  • تمیزکاری سطحی: مسلم است که پس از انجام جوشکاری، سطح قطعات کثیف می‌شود و این موضوع اجتناب ‌ناپذیر است. انواع چربی‌ها و اسپاترها تا این مرحله، بر روی سطوح نشسته است که برای زدودن این آلودگی‌ها از سطوح قطعات، از عملیاتی تحت عنوان اسپاتربرداری استفاده می‌شود.
  • رنگ‌کاری و سندبلاست: اگر نقصی در سطح قطعه‌ها باشد، در این مرحله و با کمک عملیات سندبلاست زدوده می‌شود. سپس قطعات برای رنگ‌ کوره‌ای، به رنگ کاری ارسال میشود 



  •  
  • سوله پیش‌ ساخته ارزان و کاربرد آن

  •  آنچه خیلی از مدیران به دنبالش هستند، راهکاری ارزان ‌قیمت اما مطمئن و استاندارد است که با تکیه بر آن بتوانند محیط مناسب برای استقرار تجهیزات صنعتی و تولیدی خود را تدارک ببینند. با عنایت به دغدغه‌های مدیران و صاحبان مشاغل و به منظور تأمین بهینه نیاز این افراد، سوله پیش ‌ساخته را پیشنهاد می‌کنیم.
  • قطعات این نوع سوله بر طبق برنامه‌ریزی زمانی از پیش تعیین شده، در تعداد زیاد تولید می‌شوند و پس از اتمام کلیه مراحل سوله‌ سازی که در بالا ذکر شد، انبار می‌شوند. این جریان تولید ادامه می‌یابد و پس از آن، هر زمان که ثبت سفارش سوله صورت بگیرد، قطعات مورد نیاز بر طبق نقشه‌های شاپ دراوینگ از انبار فراخوانی شده و پس از کنترل کیفیت، به محل نصب ارسال خواهند شد.

    تحویل فوری سوله؛ شایستگی کلیدی در صنعت

    هر کارفرمایی تمایل دارد که پیمانکار، پروژه را در سریع‌ترین زمان ممکن به انجام برساند. ساخت سوله نیز از همین قاعده پیروی می‌کند و مشتری می‌خواهد هر چه سریعتر، سوله را دریافت کند. اگر مدیر کارآفرین باشید و بخواهید یک استارت‌آپ صنعتی را به مرحله اجرا و تولید انبوه برسانید، لازم است سریع ‌تر از رقبایتان ظاهر شوید تا مبادا ایده جدید شما توسط سایرین راه‌اندازی گردد.

    در چنین مواردی است که هفته‌ها و روزها و حتی ساعت‌ها، معنای تازه‌ای پیدا خواهند نمود. تحویل فوری سوله در صنعت  می‌بایست در سایه رعایت کامل استانداردهای تولید و دستورالعمل‌های نصب محقق شود تا سازه نهایی، از قابلیت اطمینان بسیار بالایی برخوردار باشد.

     

    چطور سوله را قیمت گذاری میکنند

    اثرگذارترین موضوع بر تصمیم متقاضیان خرید سوله کارگاهی یا سوله صنعتی، قیمت‌گذاری سوله است که با توجه به عوامل مختلفی تعیین می‌گردد. تمام تلاش یک سوله‌ ساز متعهد این است که در عین حفظ استحکام و کیفیت سازه، قیمت نهایی تا حد امکان پایین نگاه داشته شود و رضایت مشتری تأمین گردد. موارد زیادی در این صعنت دخیل هستند که هر یک به نوعی بر هزینه ساخت سوله اثر می‌گذارند. شرح مختصری از این عوامل را در ادامه خواهید دید.

    • ابعاد انتخابی برای سوله از سوی خریدار

    در وهله اول این نظر مشتری است که دهانه سوله چقدر باشد، تاج سوله در چه ارتفاعی قرار بگیرد و چند متر طول برای سوله در نظر گرفته شود. طبیعی است که نیاز و خواسته مشتری همواره در اولویت اول قرار دارد. شرکت متولی امر با تکیه بر محاسبات دقیق و مستندات کاری، توصیه‌های لازم جهت بهبود کارایی سازه و کاهش قیمت سوله را پیشنهاد می‌کند که معمولاً هم این توصیه‌های کارشناسانه از سوی کارفرمایان ساخت سوله پذیرفته می‌شود.

    • انتخاب مواد، مصالح و متریال

    با اعمال کوچکترین تغییر در مصالح و متریال به کار رفته در احداث سوله، قیمت نهایی تغییر خواهد کرد. نرخ فولاد بطور روزانه در حال تغییر است و این موضوع، بر لیست قیمت کلیه قطعات فرعی نیز اثر مستقیم دارد. استفاده از متریال گران‌قیمت هم همیشه نشانه کیفیت و استحکام سوله نیست! این از ظرافت‌های سوله‌ سازی است که با استفاده بهینه از منابع موجود، هزینه ساخت سوله در پایین‌ترین سطح ممکن برای مشتری حفظ گردد.

  • طراحی اجزاء و بخش‌های مختلف سوله
  • شرکت‌های سوله‌ سازی این امکان را دارند که در پی تعامل مثبت با مشتری، تغییراتی در نقشه و طرح ساخت سوله اعمال کنند، برخی سازه‌ها را حذف و برخی اجزاء را اضافه نمایند و از رهگذر اعمال این قبیل تغییرات ساختاری، صرفه‌جویی ریالی خوبی در هزینه‌ها به عمل آورند.

    تغییر در میزان شیب سقف سوله، تعویض جنس متریال به کار رفته در ساخت سقف و دیواره‌ها، حذف سازه‌های اضافی و بی‌کاربرد (نظیر جرثقیل سقفی، بچه‌ سوله ، پنجره‌ها و …) از جمله مهم‌ترین موارد این گروه هستند که همگی در کاهش هزینه‌ها نقش‌آفرین هستند. به عنوان مثال کارفرمایی که تقاضای ساخت سوله دو طبقه را دارد، می‌توان با ارائه مستندات علمی و محاسبات کارشناسی شده متقاعد کرد که می‌تواند با هزینه کمتر و اعمال تغییرات اندکی در متراژ یا نهایتاً با ساخت یک بچه سوله در مجاورت سازه اصلی، می‌تواند هزینه را تا حدود زیادی کاهش دهد.

     

    • مدیریت هزینه‌های سربار پروژه

    پاره‌ای از هزینه‌های ساخت سوله  هم هستند که در وهله اول ممکن است چندان ملموس نباشند، اما انباشت آنها در پایان پروژه، می‌تواند باعث تعجب کارفرما گردد. هزینه‌ های حمل ‌و نقل مواد اولیه، هزینه تأمین نیروی کار و مواردی از این دست، شاید در نگاه نخست بسیار ناچیز به نظر برسد، اما موضع خوبی برای صرفه‌ جویی در هزینه‌ هاست. انتخاب تأمین‌کنندگان مصالح با فواصل نزدیک و نیز بهره ‌برداری از کارگران بومی، نقش به‌سزایی در مدیریت هزینه ساخت سوله دارد.

     

    رشد و توسعه در دهه اخیر

    در دهه اخیر که دهه آخر از قرن هم هست و اکنون در آستانه اتمام قرار دارد، می توان اذعان داشت که چهره صنعت به کلی دگرگون شده و با سالیان قبل متفاوت شده است. ساخت و ساز سوله به عنوان یک رویه ثابت و جاری در حوزه تأمین فضای لازم برای مشاغل صنعتی و تولیدی، شدت بیشتری نسبت به گذشته پیدا کرده است؛ به طوری که صنعت و تولید از فرم سنتی و قدیمی خود فاصله گرفته و یک خیز جدی به سمت مدرن شدن برداشته است. در چنین شرایطی، نقش شرکت های سوله سازی معتبر و با تجربه بسیار ضروری و مهم احساس می شود تا با کمک به فضاسازی بهینه و استاندارد، مسیر رشد و توسعه صنعتی کشور را هموارتر سازند.

    پارس سوله ایران به عنوان یکی از قدیمی ترین و با سابقه ترین شرکت های صنعتی حاضر در این حوزه، مسئولیت بسیار سنگینی بر دوش دارد؛ از یک سو این کار به هدف تأمین سازه های فولادی با کیفیت برای صنعتگران و مدیران کسب و کارهای داخلی در اولویت های کاری این شرکت قرار دارد و از سوی دیگر، با صادرات سوله به کشورهای همسایه نظیر عراق، افغانستان و سوریه، به رشد و ارتقاء صنعت منطقه کمک می کند. برون سپاری فرآیند ساخت سوله به یک شرکت معتبر و خوشنام می تواند کلیه دغدغه های کارفرما را از میان برده و تحویل فوری یک سوله استاندارد و با کیفیت را تضمین نماید.

     


     برای خرید و شماوره رایگان با همکارن ما در تماس باشید

    پارس سوله برندسوله ایران

    09143229415