کرمان سوله

ساخت سوله و اسکلتهای فلزی در استان کرمان

کرمان سوله

ساخت سوله و اسکلتهای فلزی در استان کرمان

اسکلت فلزی مدرسه دوکلاسه و یک کلاسه

ساخت اسکلت فلزی نوسازی مدارس کشور 

 

کارخانه صنعتی پارس سوله همواره یکی از سازندگان اصلی مدارس در کشور میباشد که مورد توجه دفتر مهندسی اداره کل نوسازی مدارس کشور قرار گرفته است و ازسال ۸۷ تاکنون بیش از ۱۰۰۰واحد مدرسه یک کلاسه ،۶۵۰ دستگاه مدرسه دوکلاسه ، ۲۵دستگاه مدرسه سه کلاسه و ۱۰دستگاه مدرسه ۴ کلاسه در نقاط مخالف کشور برای سازمان اجرا نموده است . کیفیت اجرای اسکلت فلزی برای مدرسه یک کلاسه و دوکلاسه و مدرسه چندکلاسه تقریبا مشابه هستند 

 

استفاده از نقشه های تیپ که توسط دفتر نوسازی مدارس کشور 

به پیمانکاران ابلاغ میشود یک سازه با اتصالات پیچ و مهره ای است که نوع اتصال آن بصورت اتصال مرکب یا اتصال اسپلایس میباشد . با اینکه اتصال اسپلایس در سازه های فلزی نوع سازی مدارس یا اسکلتهای فلزی ساختمان بلند مرتبه و اسکلت فلزی های حجیم و ثقیل  یکی از معتبرترین و محکم ترین اسپلایس ها هست ولی در این سازه بنظر مقداری کار را سخت کرده است . معمولا اتصال اسپلایس برای سازه های بسیار سنگین تجویز میشود که دامگه اصطکاک بیشتر ایجاد نماید ولی  در اینجا که بارهای وارده کمتر است و اشکال سازه نازک نارنجی است استفادا از اتصال اصطکاکی اسپلایسی فقط شامل هزینه شده و سرعت کار را گرفته است . 

اسکلت فلزی مدرسه دوکلاسه 

اسکلت فلزی مدرسه دوکلاسه  در سازمتن نوسازی مدارس مشتمل بر ۸۰متر است که شامل ۹ ستون با ارتفاع ۵.۴۰ هست این ستونها بصورت H با استفاده از جوش co2 ساخته میشوند . ستونها از ورق ۱۲و ۱۰ میل و تیرهای پل از  ورق ۱۰میل و ورق ۸میباشد که بصورت  ستون هاش تیر ورقی ساخته میشود .

دستک اتصال بر روی ستونها باید در کارخانه اجرا شود و جوشهای گوشه در دستکها حتما با جوش نفوذی اجرا و ساخته شود . 

استفاده از اتصال اسپلایس با تعداد پیچ بالا برای برقراری یک اتصال امن با دامنه اصطکاکی سنگین در این سازه مقداری دستبالا و over میبدشد در یک سازه ۸۰متری مدرسه دوکلاسه حدود۷۰۰ عدد پیچ و مهره با کلاس 10_9  با نمره ۲۲ ، هزینه ساخت این سازه را بیشتر میکتد همچنین برای آن تعداد پیچ سه برابر آن باید سوراخ در قطعات ایجاد گردد که خود به خود پرت مصالح را در اجرای پروژه بالا میبرد .

وزن اسکلت فلزی مدرسه دوکلاسه 

با توجه به نقشه های اجرایی  وزن اسکلت فلزی کامل یک مدرسه ووکلاسه حدود۸تن است که ۳۸۰کیلوگرم ازین وزن شامل پیچ ومهره است و ۷تن نیز وزن اسکلت فلزی یک مدرسه دوکلاسه است مابقی پرت مصالح است .

 

وزن اسکلت فلزی مدرسه یک کلاسه 

وزن اسکلت فلزی برای یک مدرسه تک کلاسا با زیربنای حدود ۵۵ مترمربع ۴۸۰۰کیلوگرم میباشد . در اسکلت فلزی ای مدرسه هم ازسیستم قاب خمشی با اتصال اسپلایسی استفاده میشود 

روند واگذاری ساخت مدرسه و اسکلت فلزی دوکلاسه

پروژه های نوسازی مدارس کشور معمولا به پیمانکاران واجد شرایط طی یک مناقصه واگذار میگردد .کارخانه پارس سوله هیچگاه مستقیما با سازمان نوسازی مدارس وارد قرارداد نشده و همیشه پیمانکاران اقدام به خرید اسکلت فلزی از کارخانه نموده اند ولی باتوجه به کیفیت کار و سابقه درخشان  همواره ناظران و مُسئولین دفتر فنی نوسازی مدارس از واگذاری ساخت اسکلت فلزی به کارخانه سوله سازی پارس استقبال گرمی مینمایند . 

 

 

کارخانه پارس سوله همواره با تقدیم با کیفیت ترین کاردر کمترین زمان پیمانکار مدلرس را همراهی نموده است  سوابق اجرایی ما در 

ساخت اسکلت فلزی نوسازی مدارس کرمانشاه 

ساخت اسکلت فلزی نوسازی مدارس کرمان 

ساخت اسکلت فلزی نوسازی مدارس اردبیل 

ساخت اسکلت فلزی نوسازی مدارس خراسان شمالی 

ساخت اسکلت فلزی نوسازی مدارس قزوین 

ساخت اسکلت فلزی نوسازی مدارس گیلان 

ساخت اسکلت فلزی نوسازی مدارس آذربایجان شرقی 

در طول سالیان درخدمت بازسازی و نوسازی مدارس کشور افتخاری سنگین است . 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.